Zo veel nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu Zo veel nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu

Zo veel nieuwe avonturen!

Door: Tim Huntink

Blijf op de hoogte en volg Tim

29 September 2016 | Australië, Noosa Heads

Hey, daar ben ik weer!

Ik heb inmiddels al weer zoveel nieuwe avonturen meegemaakt, dus tijd voor een nieuw reisverslag. ;)

Vanuit Sydney ben ik met 7 andere backpackers van de backpackersgroep naar Cairns gevlogen. Daar is de temperatuur een stukje aangenamer, lekker tropisch! In Cairns heb ik samen met twee meiden Ingrid en Chanel een auto gehuurd voor een dag en zijn we naar de Daintree Rainforrest gereden. Voor de eerste keer links rijden en voor de eerste keer in een automaat gereden.... Hahaha dat was wat. Een paar keer bij een afslag perongeluk de verkeerde baan opgereden, op de rotonde de verkeerde kant op kijken en gewoon rijden... Ja, dat was een heel avontuur. In ieder geval heel hard gelachen. Én we leven nog! Wel een super mooie weg langs de zee, met heel veel bochten. De rainforrest was zo gaaf. Ook echt leuk om zelf met de auto door heen te rijden en op avontuur te gaan. Ze waarschuwden toen we erin reden dat je moest uitkijken voor krokodillen, maar die hebben we helaas niet gespot. Dat kon wel, maar dan betaal je 30 dollar ofzo. In de rainforrest zat een ijszaakje die ijs maakt van alleen maar producten uit het regenwoud. Super vet, dat moest ik natuurlijk wel even proeven. Was echt heel lekker. Vervolgens echt een hoogtepuntje van de rainforrest was het strand die we gezien hebben, waar het regenwoud aan grenst. Tot nu toe echt het mooiste strand dat ik gezien heb, zo vet! Het leek net een Expeditie Robinson eiland. En totaal niet toeristisch, dus bijna niemand op het strand. Dus dat was echt super.

In Cairns ook nog een dag gesnorkeld in the great barrier reef met de hele groep waar we mee naar Cairns zijn gevlogen. Wauw, dat is ook zo iets bijzonders. Je zwemt zo dicht op het koraal en tussen de vissen. Soms zelfs zo'n grote vis gezien dat je je benen maar even intrekt. En een hoogtepuntje, ik had een super grote schildpad gespot. Zo mooi! Helaas geen haaien gezien.

Verder nog een dagje naar Table lands geweest met een gehuurde auto, en wat watervallen bekeken. Was wel een heel mooi gebied om door heen te rijden, maar niet heel bijzonder verder. Wel veel aangereden kangoeroes langs de weg... Je schrikt je dood als je dat de eerste keer ziet. Is wel wat groter dan een dooie duif in Nederland...

In Cairns een aantal keer wezen stappen, je had daar een hele leuke discotheek. En we hadden een super leuke groep mensen op onze hostelkamer waar we mee zijn gaan stappen, dus dat was erg gezellig.

Vervolgens heb ik samen met Ingrid en Chanel een hop on hop off busticket geboekt naar Sydney en ben met hen nu een stuk samen aan het reizen. We zijn richting Airlie beach gegaan en 3 dagen met de boot naar de Whitsundays geweest. Dat was ook echt super gaaf. Op deze boottrip mochten we ook weer snorkelen op mooie koraal plekken, ze hadden ook een mega glijbaan op de boot, je kon paddleboarden en 's avonds werd er gefeest. 'S avonds kon je super veel haaien zien zwemmen om de boot, echt cool. En mega grote vissen. De tweede dag zijn we naar het beroemde witte strand gegaan. Dat was echt zo mooi. Hebben hier ook nog in de zee gezwommen. Het water is ook zo ongelooflijk helder daar, echt heel mooi.

Eenmaal terug op Airlie beach ben ik doorgegaan naar Rainbow beach en hebben we onze tour naar Fraser Island geboekt. Nou, dat was echt wel het hoogtepunt der hoogtepunten. Zo ontzettend gaaf. We werden met alle mensen verdeeld over verschillende auto's en we zaten met z'n 8en in 1 auto. Een 4 wheel drive. Op Fraser Island zijn geen wegen, dus je rijdt continu over het zand. Langs de zee, door het water en door de sandforrest. We mochten zelf rijden en dat was zo cool. Terwijl je langs de zee rijdt zie je dolfijnen en walvissen. Zo vet om te zien. Onze groep was ook echt super leuk, dus daar hadden we echt geluk mee. 2 jongens in onze auto kenden we al van de boottrip naar de whitsundays, dus dat was wel toevallig. Verschillende meren en mooie plekken bekeken op Fraser Island en geslapen op een camping. De tour was super goed georganiseerd, we kregen per auto producten waar we lunch mee konden maken en avond eten. 'S avonds werd er flink gefeest en was er kampvuur. Zoveel leuke mensen leren kennen hier, echt top! Toen we teruggingen nog een afterparty gehad in het hostel, ook weer super geslaagd.

Inmiddels zit ik nu in de bus richting Noosa, een klein stadje boven Brisbane. Daar ga ik nu een paar dagen vertoeven en misschien vast kijken of ik wat werk kan vinden in Brisbane voor een paar weken.

Nou, volgens mij zijn jullie nu weer een beetje op de hoogte. Foto's volgen op facebook. En ik zal ze ook hier nu gaan toevoegen.

Groetjes uit skippyland.



  • 29 September 2016 - 05:50

    Maja:

    Wauw! Wat een avonturen! Alleen maar hoogtepunten zo te lezen

  • 29 September 2016 - 06:30

    Marjo:

    Hoi Tim, zo te lezen heb je het heel erg naar je zin. En leuk dat wij het allemaal mogen meebeleven zo.
    Heel veel plezier daar nog!

  • 29 September 2016 - 08:37

    Heidi:

    Nou Tim
    Prachtig wat je allemaal meemaakt,dat kunnen ze niet meer van je afpakken.
    Leuk dat je al veel gezien hebt ook
    Nu in Brisbane kijken waar je moeder geboren is .
    Op naar Baronaroad ,Rockbourne terrace .
    Groetjes

  • 29 September 2016 - 08:55

    Oma:

    Hoi Tim.
    Wat heb je toch al veel moois mee gemaakt,echt geweldig,hoop dat je het ook mooi hebt in Brisbane.
    Het klinkt, allemaal echt gaaf..en hoop dat het weer goed blijft,hoorde van Ann Verhoeven, dat het op het ogenblik minder gaat worden, wens je daar veel succes.en vooral veel plezier,groetjes opa en oma.

  • 29 September 2016 - 10:24

    Sifra:

    Geweldig om te lezen allemaal Timmie!!

  • 29 September 2016 - 12:29

    Nicolas Tunc:

    Zo jaloers! !!!! Heel veel plezier!!

  • 29 September 2016 - 15:04

    Elmef:

    Wouw, super! Net alsof we er zelf ook bij zijn. Had ik al gezegd dat ik jaloers op je ben? Terwijl ik hier buiten in de kou op school zit te kijken naar de blaadjes die van de bomen vallen...dikke kus xxx

  • 29 September 2016 - 18:48

    Rob:

    Zo te lezen is het allemaal wel heel erg vet! Leuk man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

In september vertrek ik voor 5 maanden naar Australië om te gaan backpacken. Super spannend, maar ook heel gaaf! Mijn reisverhalen, foto's en video's zal ik hier plaatsen. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avontuur? Volg dan mijn reisblog!

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 15 Februari 2017

Down Under

Landen bezocht: