I got a job! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu I got a job! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu

I got a job!

Door: Tim Huntink

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 November 2016 | Australië, Sydney

Hola!

We leven nog steeds en weer mooie dingen meegemaakt, dus hier maar weer een reisverslag!

Ik ben een weekje in Byron Bay gebleven. Dit was echt een surf/hippie/backpackers stadje. Hier hebben we nog geprobeerd te surfen, maar de golven waren super hoog. En aangezien wij maar 1 surfles gehad hebben, konden wij dit niet aan, haha. Grappig feitje, is dat er 3 surfers in Byron door een haai zijn gebeten in één maand. Precies in de periode dat wij daar zaten. Gelukkig lazen we dit achteraf, haha. Toen wij weggingen, was het strand ook gesloten. Vanuit Byron hebben wij ook een uitstapje naar Nimbin gemaakt. Daar zijn alle hippies blijven hangen na het aquarius festival in 1960? geloof ik. Dit was wel leuk om even te zien, liepen echt een paar gestoorde hippies rond. Een moeder met kinderwagen en twee kinderen aan de hand verkoopt spacekoekjes op straat... Heel bijzonder allemaal. Verder heb ik in Byron een skydive gedaan!! Je hebt hier heel veel plekken aan de kust waar je kunt skydiven, dus ik had tegen mezelf gezegd dat ik dat misschien wel wilde gaan doen. Byron scheen één van de mooiste plekken te zijn. Dus hé, waarom niet? Ik heb mijn broek bijna vol gescheten van spanning voor de tijd, maar WAT WAS DAT GAAF!! Ik zou het zo weer over doen. Wauw, en zo'n mooi uitzicht. Echt weer een hoogtepuntje (Dit staat op film, trouwens.) Vanuit Byron gingen we met zn 4en verder naar het surfkamp van 5 dagen. Het was een beetje in the middle of nowhere, dus de organisatie had een soort privéstrand. We sliepen op een kamp met tipi tentjes en een soort bouwcontainers. Wij sliepen gelukkig in een container. Hier hebben we 5 dagen surfles gehad, elke ochtend. En 's middags was vrij surfen en dan waren er wel surfleraren in het water die wat konden assisteren en dergelijke. Maar surfen is zo cool! Na 5 dagen merkte ik ook echt dat ik er beter in werd, en pakte ik niet alleen maar de babygolfjes maar ging ik ook echt wel dieper naar de grotere golven. Het is wel echt héél vermoeiend. Na 5 dagen was ik helemaal gesloopt en heb ik nog nooit zo'n spierpijn gehad in mn leven. Continu met je surfplank (die twee keer zo groot is als ik) diep het water in lopen. En terwijl je dat doet verzuip je minstens 3 keer, omdat ik met mijn 1,60 natuurlijk niet met mijn hoofd boven de golven uit kom. Daarnaast ook genoeg koprollen onder water gemaakt als je een iets te hoge golf pakte, die je toch nét nog niet aan kon. Dus genoeg liters zout water binnengekregen ook. Maar het was de moeite waard, want wat was dat tof. Én ik kan nu surfen! Na het surfkamp gingen we weer op naar Sydney. De hele oostkust hebben we er al opzitten, dat was wel even jammer. Vanuit Sydney zijn mijn reisgenootjes naar Nieuw-Zeeland gegaan. En ben ik nu de eerste week alleen en op zoek gegaan naar werk. Nou dat ging zo makkelijk, zaterdag had ik 5 restaurants mijn CV doorgestuurd en dinsdag was ik aan het werk. Ik werk als kitchen hand in een italiaanse bar en keuken. Dus ik doe de afwas en help met gerechten klaar maken. Dus dat is goed te doen. Ik werk 5 avonden in de week, en de weekenden zijn ze dicht, dus dat is ideaal. Dan kan ik nu weer een klein beetje geld sparen voor de rest van mijn avontuur. Helaas nog niet echt veel leuke mensen ontmoet deze week, maar je moet ook wel een beetje geluk hebben met het hostel waar je in zit en de mensen op je kamer. Ik vermaak me nu nog goed in m'n eentje en ben net ingechecked in een nieuw hostel. Dus we gaan het meemaken en ik houd jullie op de hoogte.

Cheers mates!

  • 05 November 2016 - 08:51

    Oma:

    Hoi Tim
    Leuk verslag weer,je beleefd veel mooie dingen en het is erg leuk om mee te kunnen genieten,fijn dat je een job hebt, kun je weer sparen voor verder avondtuur.
    Hoop dat je gauw weer leuke vrienden ontmoet.we wensen je veel succes in Skippyland.liefs Opa en Oma

  • 05 November 2016 - 09:22

    Marjo:

    Hoi Tim, wat maak jij toch gafe dingen mee! Je beschrijft het zo mooi allemaal. Super dat je het zo naar je zin hebt en dat je een baan gevonden hebt. Heel veel plezier daar nog en ik kijk weer uit naar je volgend avontuur!

  • 05 November 2016 - 09:30

    Oma:

    Hey Tim,

    Gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt, echt leuk.
    Hoop dat je snel leuke mensen ontmoet, maar dat moet zeker goed komen jou kennende.
    Wel fijn zon job, waar je lekker de weekenden vrij ben.
    Suc6 met je verdere avontuur en genietse.

    Greeeetzzzzz,
    Je lieve Oma van Poona

  • 05 November 2016 - 09:42

    Frank :

    Je blijft in Italiaanse sferen met je werk

  • 05 November 2016 - 11:54

    Heidi En Frank:

    Hoi Tim
    Leuk al die verhalen en gaaf wat je allemaal meemaakt.
    Maar goed dat de haaien jou niet ontdekt hebben .
    En heb je al genoeg Kangaroos gezien en koala's

  • 05 November 2016 - 14:36

    Elaine:

    Maar Tim, slapen in een tipi kun jij toch wel?

  • 06 November 2016 - 22:26

    Ekmef:

    Leuk allemaal hoor Pim! Zo word je nog een echt surfdude!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

In september vertrek ik voor 5 maanden naar Australië om te gaan backpacken. Super spannend, maar ook heel gaaf! Mijn reisverhalen, foto's en video's zal ik hier plaatsen. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avontuur? Volg dan mijn reisblog!

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 15 Februari 2017

Down Under

Landen bezocht: