Het vertrek en de eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu Het vertrek en de eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Huntink - WaarBenJij.nu

Het vertrek en de eerste week!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

15 September 2016 | Australië, Sydney

Tijd voor mijn eerste blog! Inmiddels langer dan een week van huis, dus hier een update.. (Ik loop wel wat achter met de dagen, maar heb weinig tijd om te schrijven).
Eindelijk was het dan zo ver, maandag 5 september. Samen met mijn ouders en zus Femke vertrokken we lekker op tijd van huis (kwart voor 9), want ik moest om kwart over 11 op Schiphol zijn. Hier zouden we samen met de andere backpackers nog wat laatste informatie krijgen. Het begon al goed, want er was enorme drukte op de weg. Daardoor waren we te laat op Schiphol. Gelukkig allemaal goed gekomen, maar wel even stressen dus. Na het inchecken heb ik samen met Femke en mijn ouders nog even koffie gedronken en daarna was het tijd voor het afscheid. Wat was dat gek… Dan besef je pas dat 5 maanden toch wel lang is.
De eerste vlucht was richting Bangkok. Deze vlucht duurde ongeveer 11 uur. Door alle adrenaline en spanning van wat me te wachten stond, totaal niet kunnen slapen. Dus dat duurde héél lang. Slapende billen, niet weten waar je je benen moet houden… en o, ja! Het vliegtuigvoer. Vette kip met aardappeltjes en een fruithapje. Dat leek in eerste instantie heel lekker, maar ik ben hier zo misselijk van geworden, dat ik vervolgens de hele reis geen hap meer door mn keel heb kunnen krijgen. In Bangkok eindelijk even de benen kunnen strekken tijdens de benzinestop en na 2 uur door naar Tapei. Tijdens deze vlucht heerlijk geslapen, maar wel ’s ochtends vroeg gewekt voor een lekker bakje noedels met kip… Ik was al misselijk, maar hierdoor heb ik bijna het gangpad van het vliegtuig ondergekotst. Je krijgt dus alleen maar warme gerechten bij China Airlines, ook in de ochtend…
Eenmaal in Taipei aangekomen was het zoeken naar de transfer richting ons hostel. Dit was nogal lastig door alle Chinese tekens, maar we hebben ons gered. In het hotel heerlijk even kunnen douchen en op bed gelegen. Vervolgens even door Taipei gelopen. Het is echt een bizar gezicht, bijna iedereen daar rijdt op een scooter. En geen fietsers te bekennen. Oversteken op een kruispunt was ook elke keer een uitdaging. Als het namelijk groen werd, ging er van alle kanten wat rijden. Ook loopt de helft van de bevolking met een mondkapje op voor de vuile lucht. Ze doen trouwens ook in Taiwan aan Pokemon Go. Er lag namelijk een snorlax voor ons hotel, waardoor er ineens een invasie van scooters voor het hotel stopte.
Eindelijk gingen we ’s avonds dan richting Sydney, nog 9 uur vliegen. Ik voelde me gelukkig al wat beter, dus zag niet op tegen deze laatste reis. We vlogen ’s nachts en ik heb heerlijk de hele vlucht kunnen slapen. Dat ging dus gelukkig heel snel voorbij. Wél spaghetti gekregen ’s nachts, maar dus echt niet opgegeten… Eenmaal in Sydney aangekomen, werden we gelijk verwelkomd met een heerlijk accent: ‘Hey mate, welcome in Sydney!’. Nadat we onze koffers hadden opgehaald, werden we ontvangen door twee meiden van de backpackersorganisatie. Met de bus zijn we richting the opera house en the harbourbrigde gereden voor een groepsfoto. Zo vreemd om dan écht in Australië te zijn. Ik heb dat de hele dag nog niet kunnen beseffen. In het hostel werden de kamers verdeeld, kregen we een korte presentatie, en ’s avonds gingen we barbecueën. Meteen kangoeroe gegeten, maar dat vond ik dus echt niet lekker, haha. Het is bizar trouwens, het wordt hier om 6 uur ’s avonds al pikkedonker. En in de zomer schijnbaar om 9 uur ’s avonds… Dat is dus wel anders dan in Nederland.
De volgende dag hadden we een regeldag. We moesten richting de bank voor een Australische bankrekening, ook kregen we uitleg over belasting, zorgverzekering enz. In de middag gingen we in een park in Sydney lunchen kregen we van verschillende mensen uitleg over verschillende busreizen door Australië en Nieuw-Zeeland. Sydney is trouwens een hele gezonde/sportieve stad. Zoveel mensen die in het park aan het hardlopen zijn, allemaal verschillende sportgroepjes, echt leuk om te zien. Het schijnt ook dat je in Sydney meer gezonde voedselketens hebt dan Macdonalds enz. Aan het eind van de dag kregen we nog een presentatie over de verschillende gebieden in Australië en wat er waar te zien is. Zoveel mooie dingen… Lastig om een keuze te maken over wat ik allemaal graag wil zien.
Vrijdag was het dan eindelijk tijd om te gaan surfen! We reden 3 uur met de bus naar een super mooi strand ‘The farm’. Hier waren perfecte golven voor beginners. En er was bijna niemand op dit strand. Eerst kregen we op het strand wat instructies en vervolgens mochten we de zee in om het uit te gaan proberen. Het is best lastig om een golf precies op tijd te pakken, maar na een tijdje kon ik goed blijven staan op de surfplank. Dat was zo vet!! En zelfs de surfleraar zei ‘You nailed it bro!’. Ik ben zeker van plan vaker te gaan surfen. Echt heel cool. ’s Avonds helemaal gebroken na de hele dag surfen, dus op tijd naar bed.
Het weekend hebben we verschillende dingen gedaan. Eerst the blue mountains, dat was echt super mooi! Langs de rotsen opgelopen richting verschillende uitkijkpunten. ’S Middags zijn we naar een animal park geweest, waar we de eerste kangoeroes en koala’s hebben gespot. Een selfie met de kangoeroe mocht natuurlijk niet ontbreken! ’S Avonds zijn we op stap gegaan. Maar ze zijn hier heel streng. Je moet dus als man verplicht een blouse aan en nette schoenen. Ook op de dansvloer word je goed in de gaten gehouden door bewakers. Aan het eind van de avond werd ik door een van de bewakers aangesproken dat ik dronken was, dus dat ik moest gaan. Ik was echt niet dronken (EERLIJK!). Dus ik dat aan die bewaker uitgelegd en toen moest ik verplicht op een bankje water drinken. Gelukkig bleek later dat er nog meer uit de groep waren aangesproken. Zondag met 3 andere die hards (De rest lag brak op bed) door Sydney gelopen. The opera house aangeraakt, die overigens heel lelijk is van dichtbij. Ook geluncht in de botanic gardens, ook super mooi! Echt zo gaaf allemaal.
Vervolgens heb ik gisteren een vlucht geboekt naar Cairns, helemaal in het noorden. Daar is het nu zomer, dus op naar het warme weer. En langs de oostkust naar beneden reizen, met de zomer mee.
Ik houd een fotoalbum bij op facebook en post soms wat foto’s op instagram. Ik zal kijken of ik mijn foto’s ook hier kan toevoegen!
Groetjes, Tim



  • 15 September 2016 - 10:54

    Oma Kempers:

    Tim wij volgen je de hele reis, en vinden het bijzonder leuk, mooi verslag en wat heb je veel gezien.
    Groetjes van Opa en Oma uit Doetinchem. we wensen je nog een hele mooie tijd in Australia.xx

  • 15 September 2016 - 11:00

    Thijs:

    Super leuk! (En ik is jaloers...)

  • 15 September 2016 - 11:08

    Suzanne:

    Wauw Tim, ben echt niet jaloers.... haha.. leuk om je verhalen te kunnen lezen.. geniet ervan! heel veel plezier xx

  • 15 September 2016 - 12:01

    Ekmef:

    Leuk om je verhaal te lezen Tim! Zo leren we ook nog eens dingen over Australië! Ik wist bijvoorbeeld niet dat het zo vroeg donker is en dat Sydney zo'n gezonde stad is.
    Geniet er nog even van daar bovenin voordat je verder gaat! Dikke kus van je zus xxx

    Ps: snel weer een keertje facetimen

  • 15 September 2016 - 12:01

    Ekmef:

    Leuk om je verhaal te lezen Tim! Zo leren we ook nog eens dingen over Australië! Ik wist bijvoorbeeld niet dat het zo vroeg donker is en dat Sydney zo'n gezonde stad is.
    Geniet er nog even van daar bovenin voordat je verder gaat! Dikke kus van je zus xxx

    Ps: snel weer een keertje facetimen

  • 15 September 2016 - 15:56

    Rob:

    Leuk verslag Tim. We blijven je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

In september vertrek ik voor 5 maanden naar Australië om te gaan backpacken. Super spannend, maar ook heel gaaf! Mijn reisverhalen, foto's en video's zal ik hier plaatsen. Wil jij op de hoogte blijven van mijn avontuur? Volg dan mijn reisblog!

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 15 Februari 2017

Down Under

Landen bezocht: